Tjuvtittat på dagis

Var kvar i kapprummet när de satte sig för att äta frukost. A frågade vem som ville ha gröt och Molly skrek JAAAAAAG. Jag blev helt paff för vi får inte i henne någon gröt alls hemma. Så jag ställde mig så att jag såg henne i spegeln och förstummad såg jag henne sitta helt tyst och sleva i sig havregrynsgröt som om det var det godaste hon visste. Sen bredde hon sin macka och fortsatte äta lika tyst.

Tyst var också jag och som sagt helt paff. Det var som en helt annan tjej än vid vårt frukostbord då hon hoppar upp och ner och äter knappt en brödsmula… Vad är knepet????

3 svar till “Tjuvtittat på dagis

  1. Tyvärr har jag inget knep….vår dotter är precis likadan och har varit det i 7 år. Väldigt frustrerande emellanåt.

    Jättetråkigt att det inte blev något denna gång. Jag hoppas innerligt att ert sista fäster ordentligt! Kram Lila

    • Tack Lila! Vi hoppas också på sista lilla eskimån och att den är riktigt sugen på att ligga och gosa in sig i 9 månader istället för att frysa i frysen ;).

      Okej, då är det väl bara att ge upp grötförsöken här hemma igen… Envisa tjejer vi har!!! Kram

  2. Nettan alias elaka mamman..

    Nä, rackarns det är inte lätt.. vet du vad jag gjorde en dag.. blandade känslor är var jag har efter det.. känner mig som en usel mamma.. men budskapet gick fram.. F vägrade provsmaka maten ”äckligt”.. vi har som princip att allt ska testas innan man kan få något annat.. Jag var trött och deppig – så jag titta på F och så tog jag hans tallrik och vände upp och ned på den och sa – ”nä, men då strunar vi i att äta idag”.. jag var inte arg på rösten eller nåt.. då blev han givetvis jätteledsen och började äta från bordet.. fy vad jag skämdes.. han sa att han bara skämtat.. så jag torkade upp maten och la upp ny på tallriken och så åt han.. jag sa åt honom att vara snabbare att säga att han skämtade nästa gång..

Lämna en kommentar