Matstrularen

Molly brukar äta bra till middagen, men de senaste dagarna har det varit helt uppåt väggarna. Igår ropade hon ”Kommer snart, ska bara…” när det var matdags och idag stod hon och skrek att h0n inte ville äta och gick sen och satt sig i soffan och surade!

Så hur mycket fajt ska man ta? Hon äter bra på förskolan så hon får ju i sig mat och näring, men hur gör man för att tvinga i henne mat? Det känns inte som en bra lösning för då tror jag att hon kommer att uppleva hela middagen som något negativt. Samtidigt så kan hon ju inte strunta i middagen. Suck, vad ska jag göra? Någon som har varit med om samma sak?

När jag ändå är på G, hur ska vi göra för att få henne att sluta med välling på natten? Ja, hon äter välling vid läggdags och vaknar ändå på nätterna och vill ha välling och vi har väl varit lite dumma som gått upp och gett henne det. Inte bara nu utan typ alltid… Men nu har jag tröttnat, jag vill sova på nätterna! Tips någon?

Kram från en helt uttröttad mamma

Kommentera

