Ruvardag 3?

Ja, jag har aldrig fattat om ET= ruvardag 0 eller 1 så jag kör med 1 så jag inte ska bli så förvirrad…

Vid de tidigare återföringarna så fick vi massvis med förhållningsregler om vad som skulle undvikas osv, men denna gången var det inget sånt alls utan bara ”så nu är det klart, lycka till”. Och här sitter jag nu och kommer på att jag inte minns någonting. Måste ta och läsa på lite så jag inte stoppar i mig ”fel” saker. Fast jag tror att jag väntar lite med det ett par veckor tills jag vet om det tänker stanna eller inte. Förutom det uppenbara som att undvika alkohol, frysa parmaskinkan och dra ner på kaffet. Det började jag med såklart direkt. Drack gott rödvin och champagne i helgen istället😉. Kaffe blir det bara 1 kopp på fm och den njuter jag verkligen av.

Symtom finns det såklart inga ännu, jag tar ju inte ens progesteron denna gång så jag kan inte ens bli förvirrad av de symtomen. Fast jag är trött, så otroligt trött! Igår somnade jag tom före Molly…

3 responses to “Ruvardag 3?

  1. En positiv anledning att vara trött i a f😉

  2. Jag räknar också alltid ET som dag 1. Känns ju konstigt om en dag vore dag 0 liksom…🙂

    SV: Jo, jag tror det kommer bli jättebra det här i slutändan. Börjar landa i det nu och det känns helt okej. Och som du skriver kan man ju absolut köpa mycket när dom har kommit. Det enda jag fortfarande sörjer lite är turen till Ullared, för dit känns lite meckigt att åka efter barnen kommit och där kan man ju inte direkt kolla på nätet vad som finns och sen skicka någon annan. Allt vi ska ha på Ikea går att beställa på nätet också, och det blir nog nästan billigare med tanke på vad det kostar i bensinpengar och lån av släp etc.

    Och japp, liggande är det som gäller. Fast jag känner jättemycket skillnad redan, inte alls lika mycket sammandragningar. Så har jag tur får jag göra lite saker längre fram..

    Ruva lugnt nu fina du!
    Kram

  3. Jag har räknat ET som dag 0, men jag har ingen aning om hur det ”ska” vara. Ruvare är du iaf. Ett par dagar in!🙂
    Visst är det skönt att slippa alla mediciner och grejer. Det och faktumet att det är no 2 gjorde att jag vid tillfällen nästan glömde av att jag ruvade. Något som ju a-b-s-o-l-u-t inte hände då vi försökte med dottern.
    Hoppas på ett litet syskon hos er med innan året är slut!
    Kram m.

Kommentera

