Jag ruvar:)

Åh, det känns helt magiskt och lite läskigt att vara här igen. Med ett litet embryo som förhoppningsvis växer och fäster ♥♥♥.

När vi kom dit så fick vi veta att det första embryot de tinade hade tappat 2 celler och bara hade 2 kvar så de tinade ett till och vi fick tillbaka ett 3 celligt embryo🙂. Det första embryot kommer de dock att fortsätta odla för att se om det tar sig och om det gör det så fryser de det igen, som en blastocyst. Helt fantastiskt vad de kan göra!

Vi hade tidigare diskuterat med barnmorskan just detta scenario, att 2 celler skulle tappas och vad vi skulle göra med det embryot då. Hon sa att man då kan få tillbaka det tillsammans med det nya, men att det då finns chans för tvillingar. Vi tackade nej till det för vi vill inte riskera en tvillinggraviditet på mig. Jag kommer ju att räknas som en högriskpatient från början denna gång och gå på blodförtunnande + att jag fick graviditetsdiabetes i v 30 sist och den lär komma tillbaka. Så vi vill inte utsätta mig för mer risker. Låter ju sjukt att vi sa nej till att få tillbaka 2 embryon, men ibland måste man tänka logiskt istället för med hjärtat.

I alla fall så går vi omkring i ett litet lyckorus och bara ler. Tänk att vi får vara med om detta igen, nu är det vara den lilla detaljen att det ska fästa också… Så fortsätt håll era tummar, vi behöver det!!

 

 

 

7 responses to “Jag ruvar:)

  1. Oh….du ska bara veta vad jag kniper håårrrtt!!😉 Kram
    lila

  2. Men oj vad här händer grejer, spännande!!! Tummar hålles naturligtvis här också.🙂
    Kram på er!!

  3. Heja heja lilla embryo! Kram Annelie

  4. Ojojoj vad som händer när man inte varit inne här på ett tag! Håller både tummar och tår! Kramar…

  5. Wow vad härligt! Håller alla tummar såklart! Och det var klokt av er att bara ta tillbaka ett.
    Kram m.

Kommentera

