Senaste tiden

Jag har jobbat nästan all vaken tid de senaste veckorna. Julhandeln var iskall i november, men slog om med råge 1:a december och jag har nu insett att jag alltid kommer att ha det såhär. Det kommer alltid att vara fullt upp innan jul och jag får lägga allt julmys och pyssel åt sidan. I år var jag i alla fall klok nog att inte göra allt själv. Har haft en ”assistent” här de senaste veckorna som har packat ordrar, slagit in paket och postat allt. Guld värt för själen och framförallt stressen!

Det hade ju varit underbart om jag hade haft lika mycket att göra till våren så att jag hade kunnat anställa henne mer permanent. Har ju så mycket idéer och planer som aldrig kommer längre än till pappret och så lyxigt det hade varit att kunna förverkliga dem också. Jag får räkna på det och se om det går ihop.

När jag inte har jobbat så har det varit sjukstuga GRANDE!! Jag och Molly har gått om varandra i att vara sjuka och efter att ha varit frisk i 1,5 vecka så vaknar jag supertäppt igen! Det är så himla tråkigt. Och så har Molly krupp igen… Vi har fått ställa in alla tillställningar de senaste veckorna! Jaja, vad är väl en bal på slottet…

Och så har min pappa varit här ett par dagar och haft mys med Molly🙂. Hon lyckades bli sjuk precis innan han åkte hem igen och han fick bacillerna med sig hem…

Sen saknar jag mamma något enormt just nu. Det blir extra påtagligt till julen och jag gråter en massa. Undrar när det kommer att kännas lättare i hjärtat. Nu är det bara sorg, saknad och panikkänslor. Idag är det 5 månader sedan hon dog och det gör så ont i hjärtat.

 

 

One response to “Senaste tiden

  1. Man saknar dom nära som lämnat för tidigt extra mycket runt jul, och så kommer det nog alltid vara!
    Men tänk på att hon alltid finns med er, trots att du inte kan se henne!❤
    Krya på dig vännen!
    Kramar

Kommentera

