Jobbigt och trist

Det här har varit en tuff vecka. Mamma har varit närvarande i allt och saknaden extra stor. Jag har gråtit floder och är helt utmattad. Jag vet inte ens var jag hittar krafterna att klara vardagen.

Så blev Molly sjuk ovanpå det. Förkyld och med röda, rinnande ögon hämtade jag henne på förskolan igår. Så vi har varit hemma i två dagar och hon är pigg som attan och jag utan krafter och dessutom ont i halsen. Ingen bra kombo alls.

Fortsätter gnällandet med att jag fick mens imorse. Jag som var övertygad om att vi var gravida blev så grymt ledsen och besviken.

Ny dag, nya tag… Blä vad jag inte gillar det uttrycket just nu.

3 responses to “Jobbigt och trist

  1. Kram på dig! Låter verkligen som att du kan behöva en… Tuff tid du kämpar dig igenom nu. Ville egentligen kommentera redan förra inlägget: klart du inte är en dålig mamma bara för att du kommer lite sent! Molly har det finfint på dagis och mår inte dåligt för att du är lite sen. Var snäll mot dig själv! /Emma

  2. KRAM finaste Maria! Bryt ihop och kom igen heter det ju, även om det inte alltid är så lätt. Och du är aldrig en dålig mamma! Molly har ju många runt sig och som du själv skriver har hon det jättebra på dagis! Var inte för hård mot dig själv vännen!

    KRAM

  3. Emma och Sara, tack!. Jag ska vara snällare mot mig själv, jag vet att jag ofta går hårdare åt mig själv än vad jag borde. Särskilt när jag mår dåligt…

    Kram till er båda

Kommentera

