Sjuk lillskrutt

Jag mår lite bättre nu, men det gör inte Molly… De senaste veckorna har hon varit hemma minst 2 dagar/vecka. Feber, magsjuka och nu i helgen så fick hon krupp!!!!!

Vi trodde det var hennes förkylningsastma som plötsligt kom tillbaka och gav henne medicin för det, men andningen blev inte bättre. Så vi åkte till barnmottagningen och hon har alltså krupp. Hon fick flytande adrenalin och cortisontabletter där och skulle vara hemma från dagis i minst 3 dagar.

 Lilla älskade skruttan som andas så ansträngt och har en riktigt rälig hosta. Kall nattluft är tydligen bra så vi klär på oss ordentligt och sover med öppet fönster. Och vi är ute med henne mest hela dagarna trots att vädret är skit. Jag hatar när hon är riktigt sjuk för jag blir så himla orolig. Härom natten när hon var som sämst så grät jag och kände att jag klarar inte av att mista både mormor, mamma och Molly samma år… Lite dramaqueen jag vet, men jag tror det är ganska naturligt att tänka så i detta fallet.

 

 

One response to “Sjuk lillskrutt

  1. Jobbigt! Det är lätt att man blir lite dramaaktig när man är trött och orolig för sin skrutt.Lycka är friska och glada barn, helt klart. Hoppas att det inte blir fler kruppanfall. Kram

Kommentera

