Glammigt mammaliv?

Nej inte hos mig i alla fall. Här är det mer ringar under ögonen och sömnbrist som råder…

Molly vill för tillfället inte sova mer än ett par timmar i sin egen säng och det infaller nästan jämt med när vi går och lägger oss. Så halva natten har jag en tjej som ligger och sparkar på mig och andra halvan så ligger hon på mig. Imorse kombinerade hon det med en läckande blöja och allt blev blött. Och det var då jag kom ihåg att jag skulle köpa plastad frotté…

Glammigt värre. Ändå skulle jag aldrig någonsin välja bort det.

5 responses to “Glammigt mammaliv?

  1. Ja det där låter ungefär som våra nätter. Förstår hur du känner dig. Kram!

  2. Jag har ett sånt här kisskydd i sängen:
    http://www.amvina.se/hippychick/bedprotector.aspx
    Funkar jättebra; det suger upp allt så inget kommer i madrassen.
    Jag tycker det är mysigt att sova ihop, men att nattningarna är jobbiga för det TAR SÅN TID! En mamma jag träffade sa nyligen att hon saknar de där långa nattningarna för hennes barn är redan 10. Så det försöker jag tänka på när det är segt…

  3. Hej vännen!
    Har du sett att vi kör bloggträff i Göteborg den 5 november? Vore sååå kul om du ville hänga med. Mer info finns på min blogg, högst upp till höger.

    Kramar

  4. Då MÅSTE den ge massor med lycka, ska komma ihåg att tacka Molly när det blir ett plus och bebis!🙂

    Kram

  5. Känner igen det där. Här är vi fyra personer i en 160-säng. Det gäller att inte vräka ut sig för mycket alltså:)

Kommentera

