Skrivkramp

Har fastnat i att skriva här. Orkar inte bara skriva om sorgen och den enorma saknaden, men att skriva om något annat än det känns fel på något sätt. Som att jag sviker mamma. Oj, ni ska bara veta hur många såna tankar jag har.

Har jag rätt att vara glad ibland fast att mitt hjärta gör så ont, så ont? Hur kan jag gå till jobbet som vanligt när mitt inre är i uppror? Hur kan utsidan se så normal ut när det känns som att insidan aldrig någonsin kommer att läka? Fast jag vet att min mamma inte skulle vilja att jag inte kan känna glädje så för hennes skull så tar jag mig upp och försöker leva någorlunda normalt. Och för Mollys skull såklart, hon är redan nog förvirrad som det är just nu… Men jag ska ta mig samman och skriva om allt det andra som händer i livet också. För det finns glädjeämnen även mitt i detta.

Och tack tack för er omtanke. Hade tänkt att svara er alla, men kraften har inte funnits så det blir ett kollektivt ♥♥♥♥.

Kommentera

