Sorgen

På utsidan kan man inte se hur dåligt jag mår för jag ser likadan ut som tidigare. Jo kanske förstår man att något är fel när tårarna jämt rinner nerför mina kinder. Inuti är det ett enda kaos. Panikattackerna avlöser varandra och jag är helt slut. Att mamma är död äter upp mig inifrån och jag vet inte hur jag ska kunna ta mig upp till ytan igen. Imorgon går jag till min terapeut för jag måste verkligen ha hjälp med att bearbeta detta och kanske komma tillbaka lite till livet igen.

 

4 responses to “Sorgen

  1. Åh, jag känner så hur ont det gör.
    Det är bra att prata med någon utomstående.
    Och du, det BLIR lättare med tiden.
    Kram

  2. Det är i såna här lägen man känner att det man kan göra är så futtigt i sammanhanget att man som vän/anhörig/bekant blir stående med armarna hängande och munnen tyst. Varma kramar och en liten smula sällskap i den ensamhet sorgen skapar skickar jag genom cyberrymden till dig! Kan ana hur fruktansvärt och hemskt allt måste te sig och det är ingen vacker bild. Hoppas att du kan få hjälp av en samtalskontakt! Kram/ Emma

  3. Å vad ledsen jag blir för din skull!!! Så tungt och jobbigt att gå igenom en sådan sorg!! Vad fint det var när du skrev att Molly är så förtjust i hopphästen som hon fick från din mamma. Min morfar dog när jag var barn och det var så tråkigt för jag tyckte så mycket om honom och tyckte det var orättvist att han inte fanns kvar. Min mamma brukade säga att jag skulle vara glad åt att vi fick så många år som vi fick ihop istället, han hade kunnat gå bort tidigare. Det hjälpte lite att tänka så, i allt det tunga. Så oerhört ledsamt för dig och din familj, jag skickar en stor kram från mig och min lilla familj.Återigen, en stor kram till dig!!

Kommentera

