Dagisbett

Var så förbannad igår. Anledningen? Ett barn på dagis hade bitit Molly på kinden och ett stort märke prydde hennes kind. Fast det var inte själv bettet som gjorde mig förbannad för jag vet hur vild vår lilla tjej är och jag vet också om att vissa barn blir arga för Molly hela tiden vill krama dem och är väldigt bestämd.

Nej, det var infon från personalen som gjorde mig arg. Vi hämtar sent på torsdagar och avdelningarna är då ihopslagna så Molly är på stora avdelningen och med deras personal. Och de kunde bara lämna över ”Molly har blivit biten av ett annat barn och jag vet tyvärr inte mer” till Joakim. Hallå, hur kan personalen inte få mer överlämning än så?

Jaja, jag kanske är en petig förälder, men om någon biter mitt barn så vill jag veta vad som har hänt. Var det avsiktigt, ”bara hände det”, finns det konflikter inblandade och framför allt hur reagerade mitt barn? Blev hon ledsen, vad hände med henne? Massvis med frågor och inga svar. Överhysterisk mamma. Men ovissheten om vad som hade hänt var så jobbig. Började överanalysera och fundera på om hon inte har det bra på dagis, hon har mycket mardrömmar nu, har det med dagis att göra, har hon det inte bra? Ni som känner mig vet att jag kan göra en höna av en fjäder och det var stora artilleriet igår…

Imorse pratade Joakim med personalen om allt och de bad om ursäkt för den bristfälliga överlämningen. Personalen hade inte sett någon konflikt utan de lekte och så bet X henne. Molly hade sagt ajaj och blivit lite ledsen, men sen direkt lekt vidare. Att det var X som hade gjort det förvånar mig egentligen inte, Molly och han är båda väldigt dominanta och ingen av dem ger sig i första taget.

Så nu var den saken utredd och jag ska försöka att inte vara jobbig mamma när jag hämtar henne idag…

One response to “Dagisbett

  1. ettbarnblirtill

    Jag förstår att du vill ha mer information än så vid hämtning! Det skulle jag också ha velat ha. Tur att det verkade odramatiskt, ändå. Bitningar är ju lite läskigt annars… Om det skulle bli infektioner och så.

Kommentera

