Nyårslöfte

-Hm, när det är nytt år så borde ett bokslut för det gamla göras. Fast jag har inte gjort något ännu…

Men jag tänkte i alla fall följa upp vad som hände med nyårslöftena för 2010.

* Vara en närvarande mamma – Har jag helt klart varit. Förutom i november och december då jag har jobbat mest hela tiden och känt mig som en urusel mamma.

* Leva i nuet – Kan man lära gamla hundar att sitta? Jag har nog blivit bättre än tidigare, men fortfarande så är jag längre fram i mina tankar…

* Hitta en träningsform jag gillar – Hahaha, här har jag misslyckats kapitalt! Vilket är så typiskt för mig, jag letar efter något som ska vara perfekt och så hittar jag inte det och då lägger jag ner. Nej nu återgår vi till det vanliga och simmar som jag älskar istället för att slösa energi på något som ändå aldrig blir bra.

Så vad ska jag hitta på för 2011?

– Gå ner 15 kilo.

– Aldrig vara stressad när jag ska lämna och hämta på dagis.

– Ha middagen på bordet varje dag kl 18.

– Vara en sprudlande glad och uppfinningsrik mamma och sambo.

– Se till att vi åker på skidresa, sommarsemester i Sverige och utomlands, storstad på hösten och långresa till värmen på vintern precis som alla andra vanliga familjer.

– Aldrig försumma mina vänner.

Sen vill jag nog inte sätta upp fler mål för det är bäst att bara ta de säkra korten så att jag lyckas med dem alla.

Kommentera

