Skadad tjej

Igår skrämde Molly mig rejält. Hon hade rest sig upp och stod mot bordet när hon satte sig ner, men råkade slå hakan i bordet och bet sig då i tungan. Blodet forsade och hon gallskrek. Jag blev rädd och lyckades få upp munnen och se ett ”jack” i tungan. Ringde sjuksköterskevännen för att kolla om vi behövde åka in, men hon sa att tungan är det ställe som läker snabbast så vi skulle inget göra. Stackars lilla Molly fick ”fläsktunga” och jag kände mig som världens sämsta mamma…

Ikväll var det dags igen. Hon lekte med Joakim när hon stöp med huvudet i golvet och har nu världens bula i pannan.

Jag antar att det är såhär det är när det små liven är håller på att upptäcka världen, men det känns lite väl mycket på en gång. Både tunga och panna skadade och det har bara gått två dagar på veckan…

4 responses to “Skadad tjej

  1. Ja hualigen. Så fort de börjar stå och gå ökar avståndet till jorden… De lär sig så småningom. Men som mor lär jag mig visst aldrig att slappna av🙂

  2. När dottern var liten trodde jag att soc skulle knacka på dörren vilken dag som helst. Hon slog sig hela tiden och vi åkte jämt till läkaren (tex armen ur led två gånger på loppet av en vecka )
    Hon är fortfarande full av blåmärken, det tycks vara hennes lott att slå sig. Sonen däremot är den som jämt drog hem alla sjukdomar.

  3. Men söta då. Vilken otur med två grejer på samma dag. Ja, det är väl det som väntar här hemma också så snart Elvin kan förflytta sig själv. Va bra att du hade en vän inom vården att ringa och fråga. Nu vet jag att man inte behöver panikåka om de biter sig i tungan.

    Kramar till er!

  4. Liten kuriosa: Jag var 7 år när jag insåg att man inte dör knall och fall då man blöder i tungan. Ingen aning om vart jag fick det ifrån… Lite lustigt att det är ett ställe man har bra läkeförmåga på.

Kommentera

