Kärlek ♥

Det har varit tuffa dagar. Molly sover knappt något varken dag- eller nattetid. Jag är astrött, illamående och helt slut.

Vi skulle åkt till Malmö på dop, men en febrig tjej i fredags gjorde att vi fick stanna hemma. Så ledsamt att det gör ont, men som vännen sa ”Bättre att hon blev sjuk innan ni åkte istället för när ni hade kommit 20 mil”. Så sant så och det tröstar lite grand. Tur att vi åker ner om tre veckor och våldgästar dem🙂.

Joakim har bara fotboll i huvudet. Say no  more.

Jag sitter instängd på ”kontoret” och jobbar. Fattar inte hur jag kan ha så mycket att göra. Hoppas det håller i sig även när jag jobbar ”på riktigt” igen.

Emellanåt tittar jag ut och möts av en överlycklig Molly som kryper till mig och den villkorslösa kärleken hon ger gör att allt som känns minsta jobbigt plötsligt försvinner.

2 responses to “Kärlek ♥

  1. ”Kärleken övervinner allt” heter det ju.

    För mig som utmattningssjuk (och dig) så ringer det dock lite varningsklockor när du berättar hur du mår.
    Inte bra att pressa sig till det yttersta.

    Men allt det här vet du ju…och jag hoppas att du inte glömmer bort det.
    För mig låter det som om du skulle behöva sova ett par nätter med bra och ostörd sömn – och det kan man ju lösa på olika sätt.

    Var rädd om dig!

    Hälsar lite oroliga stora”syster”.

  2. Den underbara kärleken får en att klara av mycket men man får ändå inte glömma bort att tänka på sig själv när det behövs. Kram!

Kommentera

