Utomhusdag

Jag och Molly har varit utomhus nästan hela dagen. Det behövdes verkligen för när hon är hemma så är hon en riktig trotsunge. Ena sekunden skrattar hon och är helnöjd för att sekunden efter storgråta och slänga sig på golvet. Dessutom får jag inte gå en meter från henne för då blir hon jätteledsen och äta vill hon inte göra. Sömnen orkar jag inte ens gå in på. MEN utomhus är hon helnöjd och bara njuter av att titta på allt och alla. Hon är precis som de skriver i ”Att växa och upptäcka världen”. Denna fasen kan hålla på i upp till 6 veckor…

Så vi promenerade in till stan, lunchade med Nettan på Skrapans uteservering och shoppade lite. Sen till Kärrtorp och bästa leksaksbutiken där jag och vännen pratade medan Molly nöjt kröp runt bland alla saker :).

Promenade hem igen och fick ett samtal från butiken för jag hade visst glömt min pengabörs där… Fick ytterligare ett samtal från min gamla granne för det var hon som hade hittat den. Världen är allt bra liten.

Väl hemma så försökte jag laga mat, men med en skrikande tjej som klättrade på mig så fick jag lägga ner det projektet tills Joakim kom hem…

Imorgon jobbar jag i butiken så då är det Joakims tur att roa lilla damen.

One response to “Utomhusdag

  1. Känner igen det där beteendet… 🙂

Kommentera

