Snart slut på myset

Om 6 veckor är det slut på  min föräldraledighet. 6 veckor!!!!!!!!!!! Hur kunde det gå så snabbt? Bara tanken på att inte vara hemma med Molly om dagarna är ju helt absurd.

Men nu är det Joakims tur att få njuta av pappa-Molly tid på heltid och jag börjar jobba på riktigt. Jobbat lite har jag ju gjort hela tiden, men nu är det dags att ge företaget en ordentlig chans. Sen jag startade det har jag ju antingen varit gravid (var väääldigt slapp då) eller föräldraledig så det känns som en nystart och det ska bli ruskigt kul att förverkliga alla mina idéer och se om det här är en hållbar lösning eller inte.

Redan idag är det faktiskt smygpremiär för jobberiet. From nu jobbar jag i pärlbutiken varje måndag. Visserligen bara ett par timmar, men ändå. Molly är då antingen hos sin farmor eller hemma med Joakim. De kommer att ha det bra och jag… kommer att sakna min lilla älskling enormt mycket!!!!!

4 responses to “Snart slut på myset

  1. Det går FÖR fort. Kram

  2. Bra att du får träna lite på det. Minns att det var hemskt jobbigt, men jag tyckte ändå att det var bra att han var hemma med sin pappa ett halvår – det kändes ju mycket bättre än att lämna på dagis. kram

    • Det är bra att träna lite, men det kommer nog ändå att kännas den första tiden då jag inte är med henne och inte har någon koll på vad hon gör om dagarna.

      Fast det är förstås så Joakim känner nu… Och det är självklart att han ska vara hemma med henne, det är bara jag som har separationsångest…

      KRAM

Kommentera

