Tänder

Molly har nu två tänder och ytterligare två som kommer vilken dag som helst (alla i överkäken, där nere ekar det tomt). Dessutom är det ett helt gäng som pockar på att komma fram så jag behöver kanske inte säga mycket mer.

Det är vääääldigt tufft just nu.

Hon är ledsen, har ont och vill bita på allt. Sover dåligt och vi andra likaså. Går omkring som en vandrande zombie och dagarna går bara ut på att försöka underlätta för Molly. Jag är helt slut och vet inte riktigt vad jag går på för att orka med. Tack för att fina vänner finns som man kan ventilera med!

11 responses to “Tänder

  1. Förstår. En jobbig period det där.

    • Ja det är jobbigt när man är mitt uppe i det. MEN det kommer ju att vända och snart blir hon förhoppningsvis samma solstråle som vanligt. KRAM

  2. Vänner är guld värda i dessa situationer.

    Varma hoppas-det-snart-är-som-vanligt-igen-hälsningar! Kram!

  3. Jobbigt, jobbigt. Man går nog på vetskapen om att det kommer vända igen skulle jag gissa.
    Sköt om er! Kram

  4. det är givet att vi ställer upp och lyssnar och stöttar. Du gör ju det tillbaka så 😉 Stor kram till mysiga Molly och fina mamma Maria och vi ska ta tag i att boka nåt du och jag. Du behöver SOVA. Kram

  5. En av mina troll hade besvärligt i flera perioder som varade ett tag. Vid nåt tillfälle gav jag smärtstillande så han kunde sova nån natt i alla fall. Massera tandköttet gillades också. JA, det går över! Helt plötsligt släpper det och Molly kommer att skratta av lättnad :-). Håll ut! Kram

    • Fick tipset av bvc att massera in lite Ipren i tandköttet eftersom det är antiinflammatoriskt så vi ska testa det ikväll. Vi håller ut!! Kram

  6. Usch då, stackars liten och stackars er.
    Det finns bitgrejor som har vätska i sig. In med den i kylen/frysen en stund och de lindrar härligt när hon tuggar på den. Kan kanske vara värt ett försök?

Kommentera

