Molly bestämmer själv

Vi hade bestämt oss. Inatt skulle vi ta fajten och få Molly att sluta äta 7ggr/natt. Vi var taggade, redo och hade en plan.

När hon vaknade skulle Joakim gå upp få henne att somna om och ha vällingen redo om hon skulle vara hungrig och jag skulle inte ens visa mig. Med undantag från det ”vanliga” nattmålet runt 3-4 samt morgonmålet då jag skulle amma henne. Det var planen.

Men Molly ville annorlunda. Hon sov nämligen i ett sträck till 03.15 och då var det ju amning på schemat och sen somnade hon om direkt och sov till halv sju då jag ammade henne igen. Så tji fick vi för att vi skulle avvänja henne, hon kan uppenbarligen själv😉.

När hon sen ville gå upp vid halv åtta så tog Joakim henne och jag fick sovmorogn ända till 09!!! Lovely, det behövde jag verkligen.

2 responses to “Molly bestämmer själv

  1. 😀 Härligt Maria! Det var skönt att läsa – kram!

Kommentera

