Klantskalle!

Jag har skrattat åt Joakim som har kört fast i snön tre gånger nu, men i fortsättningen håller jag tyst. Jag backade nämligen in i en pelare i ett trångt parkeringshus igår :(. Stressad och med en gallskrikande Molly i bilen tappade jag kontrollen för en sekund och vips så var skadan skedd. Vet inte hur allvarligt, det tog på en plastdel precis under nummerplåten, men man kan väl säga att min del av semesterresan försvann där. Rätt åt mig. Typiskt nog så hade Joakim precis höjt självrisken eftersom han hade 17 olycksfria år bakom sig…

9 responses to “Klantskalle!

  1. Rätt åt dig kan man väl inte säga! Har Joakim haft en skrikande bebis i bilen när han kört fast i snön?
    Ha en bra dag! Kram

    • Nej, jag var kanske lite väl hård mot mig själv, men jag kände mig bara så klantig… En skrikande Molly är verkligen en rejäl stressfaktor. Måste säga att det är skönt att Joakim inte ens blev sur för bilen utan var bara orolig för mig och Molly. Slutet gott allting gott? Och jag ser till att ta det lugnt i p-hus i framtiden… KRAMAR

  2. Det är så himla lätt hänt, räcker att släppa uppmärksamheten en sekund… Hoppas att kostnaden är överkomlig och att ni får en fin helg i alla fall!

  3. Det kan hända alla… själv lyckades jag, eller rättare sagt misslyckades, med att köra in i vårt garage som tillhörde vår gamla lägenhet.. det var så trångt så jag lyckas trycka in framdörren jättefint.. fick klättra ut och springa och hämta Andreas, storgråtandes av ilska över det jävla garaget.. och givetvis löste han det hela på 10 sek.. 3500 flög iväg… 🙂

    Och ja, det finns ju liiiiiiiiiite fina barnkläder man skulle vilja köpa..

    Kramar

  4. Hallå där vännen!

    Nu är jag tillbaka efter vita-blogg-veckan och har läst igenom vad som hänt hos er under tiden.

    Både det ena och det andra ser jag. 😉

    Hoppas du berättar senare hur det var att ha en tonåring boende hos er – de kan ju göra livet lite mer spännande. 😉

    Himla otur med bilen, men det är sånt som händer – och väldigt fin timing med höjd självrisk. NOT!

    Önskar er alla en fin vecka!

    • Skönt att ha dig tillbaka :).

      Jag lovar att berätta om tonårsveckan, ska bara återhämta mig först ;).

      Ja det var verkligen urusel timing, men gjort är gjort…

      Kram

  5. Garage kan verkligen vara förjävliga! De hoppar liksom på en och skrynklar till bilen i ett nafs om man inte ser upp! 😉
    Själv lyckades jag krocka med en hög dubbdäck som låg staplade i ett garage. Det blev snygga repor i lacken efter de dubbarna…. Och nej, det var naturligtvis inte min bil. :-O

Kommentera

