Matmusen

Molly är en riktig liten mus när det gäller mat. Bröstmjölk äter hon gärna, men hon ratar nästan allt annat.

I helgen när jag var borta så matvägrade hon dessutom och på 6 timmar fick Joakim bara i henne 50ml mjölk (som jag hade pumpat) från flaskan. När sen bröstet kom fram så åt hon med god aptit.

Det enda som funkar är vällingen som hon får varje kväll. När vi har testat annan mat så är det små, små portioner hon äter och sen spottar och fräser hon.

Så vi blev mycker förvånade (och glada) när hon igår kväll åt en hel burk, 100ml, fruktpuré. Hon åt och åt och blev nästan sur när den var slut :).

Kanske börjar det äntligen vända? Vi tar det lugnt och ser vad som händer. Kanske kan vi nu tom lyckas med att få i henne gröt om vi spetsar den med fruktpuré?

12 responses to “Matmusen

  1. Men herregud, jag har missat att lägga in din blogg på min uppdateringslista och missat i stort sett hela bloggen! Nu är det korrigerat så nu är jag här igen. Jag vill ju veta hur du och Molly har det. 🙂

  2. Snart kommer en beställning på halsband. 🙂 Ska bara kolla vad räkningarna säger först, för kanske det vill åka med någonting mer hem till mig.. 🙂

    KRAM

  3. Ja, det går ju inte att stress dom med ätandet. I sinom tid kommer Molly också inse det goda med att äta riktigt mat. Det är bara att kämpa på i hennes takt. Kram Susanne

  4. Härligt att hon hittat något hon gillar. Vera älskar också frukt i alla former! Banan är en höjdare, och vår hemmagjorda mangopuré skulle hon nog kunna leva på! Välling däremot har hon dissat hårt. Vilken typ kör ni på?

  5. Tack, då ska vi testa den! Vi har bara provat Nestlés välling och den ratades direkt. Inte en droppe ville hon ha.
    Mangopurén är super. Och enkel. Dessutom är mango i säsong nu så det är billigt. Jag tar en mango, en halv banan sen vroooom i mixern – färdigt. Jag har fryst in i istärningslådor, en sats fyller en låda. Sen ploppar jag ut dom och fryser i påse. Ja du vet. Himla smidigt, tinar fort och är oerhört poppis!
    Kram!

    • Tackar :). Mango är inhandlad och ligger framme för att mogna lite. Så snart jag har testat så lovar jag att rapportera!

      Angående vällingen så har vi märkt skillnad på hvre- och majsvällingen. Havre funkar bra, men inte majs…

      KRAM

  6. Välling är inte populärt här heller. Synd, för jag tycker det är väldigt praktiskt. Men det vänder kanske.
    Mikaelas mangopuré låter ju däremot som något som jag själv skulle vilja ha i….. yoghurten, kanske? Låter jättegott ialla fall, så det får vi prova.

Kommentera

