Ännu mer snö!

Jodå jag kom i tid till mässan igår och det var visst nybörjartur, för hemresan gick ju åt skogen. Inställt, inställt, inställt var det överallt. Det slutade med att jag promenerade 40min hem i snöstormen då inga tunnelbanor ville gå åt mitt håll… Men idag är en ny dag. Vi har -16 grader, strålande sol och metervis med snö :). Nu hoppas jag att tågen är snälla mot mig så här på morgonen för jag måste vara på mässan när den öppnar. T-banan har gjort sitt jobb och nu står hoppet till pendeltåget. Hoppas, hoppas, hoppas.

2 responses to “Ännu mer snö!

  1. Men….. tunnelbana och pendeltåg??
    Bussen går ju uppe vid Blåsuts tunnelbana och stannar vid Älvsjö station. Nu vet jag ju inte om den gick som den ska, men det är absolut det enklaste sättet att ta sig dit. Jag hoppar över mässan och stannar inne idag. Jag som inte MÅSTE gå ut.

    • Jag håller med om att bussen är bäst, men den gick inte igår kväll och imorse passade den inte riktigt mina tider. Nu sitter jag dock på 161:an som nästan går förbi vårt hus :).

Kommentera

