Spetsig eller trubbig sida först?

Har haft tät kontakt med vännen som är barnsjuksköterska under dagen och det har känts bra.

Dagens skratt fick jag mig vid ett av våra samtal. Jag sa att jag skulle ge Molly Alvedon suppar och hon sa ”och så ska den trubbiga delen in först”. Que? Klart den spetsiga ska in först sa jag lite frågande. Men nej då, den trubbiga ska in först för då ”fäster” den bättre. Det var då jag började asgarva.

Hur många vagitorier under behandlingarna har jag stoppat in??? Massvis. Och alla åt fel håll. Hahahaha. Tur att man kan skratta åt sig själv i alla fall.

8 responses to “Spetsig eller trubbig sida först?

  1. Oj då – det hade jag ingen aning om… Nu är ju den tiden över men jag ska sprida kunskapen till min syster. Fast det gick rätt bra åt andra hållet också, bara man höll kvar tummen en liten stund tills den ”åkte in”.

    Är hon piggare nu? Ser ju ut att vara full fart vid frukosten iallafall. kram

  2. Visst känns det bakvänt. Vagitorier är en annan sak men med suppositorier är det som sagt för att formen ska passa bättre när den väl är inne.
    Molly ser pigg ut idag ju, skönt!
    Kram

    • Ja verkligen bakvänt. Vet du varför det inte är samma sak med vagitorier? Kan ju vara bra att veta fast jag hoppas få slippa använda dem mer… KramKram

  3. Men det är väl annorlunda med vagiatorer, eller?! Annars har jag också gjort fel tusentals gånger, haha!
    Blev förvånad jag med över det bakvända med stolpillrena. Min BVC-sköterska förklarade det som att den stannar kvar bättre då, om den spetsiga sidan är nedåt och ändtarmen kan sluta åt.

    • Ja det är kanske inte samma sak med vagitorierna ändå, men min första reaktion var att jag nu förstod varför de ”åkte ut” så lätt. Jösses, ibland kan jag inte låta bli att skratta åt så konstiga ämnen jag tar upp. Förstår varför Joakim inte skriver så ofta… Kram

  4. Va? Jag har alltid kört med spetsen först…🙂

    Och visst låter det bra med två ägg till syskon? Så har jag bestämt att det ska bli, så nu inväntar jag mitt plus om några veckor..🙂 (Det är lätt att vara tuff nu, men ju närmare TD det kommer, ju värre blir det ju….)

    KRAM

Kommentera

