Värsta mardrömmen

Kunde inte somna igår kväll. Låg och tänkte på vännen som åkt in för att bli igångsatt (ingen bebis ännu) så jag la mig i soffan och läste senaste Vi Föräldrar.

10 min senare grät jag floder. Läste om en man som var världens lyckligaste när han och sambons barn kom till världen. De hade längtat så. När de kommit hem från BB och badat barnet för första gången så fick mamman fruktansvärd huvudvärk och det visade sig att hon fick en hjärnblödning och hon dog. Hennes barn var bara 4 dagar gammal! !! Så hemskt och jag gråter bara jag tänker på det. 

Han berättar om när de skulle ta ett sista farväl innan respiratorn skulle stängas av. Han la sonen på hennes bröst i ett deperat försök att få henne att vakna och barnet kände sin mammas lukt och värme och började leta efter hennes bröst… Jag trodde mitt hjärta skulle stanna när jag läste det, så grymt livet kan vara.

Så hemskt att vara nybliven förälder och lycklig över det när hela världen plötsligt rasar och ens älskade dör. Jag saknar ord.

3 responses to “Värsta mardrömmen

  1. Jag läste det där igår och grät också förtvivlat. Så fruktansvärt, så orättvist, så onödigt. All heder åt den pappan som orkade överleva. Kram s

  2. Jag kan nästan inte kommentera det, ord räcker inte ens till att beskriva känslan man ju får i kroppen av att läsa om det.
    Fy fan vad livet är orättvist!

    Hoppas helgen varit finemang trots allt!
    Kram

Kommentera

